Klockan är strax före åtta när Servicecenter gör sig redo för att öppna, längst ned i huset. Där möter kommunvägledarna dem som har frågor om kommunens verksamhet eller vill ha hjälp med e-tjänster.
- Det ska vara enkelt för medborgarna att få hjälp hos oss, exempelvis med parkeringsskivor, frågor om avfall, barnomsorg, bygglov och att söka olika tillstånd. Här finns även publika datorer där vi ska försöka hjälpa personer att få bygglov, handikappsparkeringstillstånd och liknande, säger Marielle Oikari.
Om Servicecenter inte kan svara direkt återkommer de inom några dagar eller hjälper till att få kontakt med rätt handläggare inom kommunen. Marielle berättar att man även kan ställa frågor via deras kundforum på hemsidan. Personalen på Servicecenter fungerar även som konferensvärdar.
- Det är betydligt fler konferenser här än jag trodde, till exempel lägenhetsvisningar av HSB, kulturluncher och företagsfrukostar. Det är ett väldigt levande hus, säger Micke Östman.